Köpvillkor – integritetspolicy

1. Allmänna villkor
Trenza tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning
Beställning av Trenzas produkter kan göras via www.trenza.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail. Beställning är bindande från Trenzas sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. Trenza förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

3. Priser
Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Trenza reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över.

4. Betalning

Klarna Checkout
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, delbetalning, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Det kostar inget att använda Klarna Checkout.

För de flesta betalsätt, när du slutför ett köp via Klarna Checkout, träffar du och Klarna ett avtal där Klarna bl.a garanterar att du inte behöver betala om du inte får dina varor. Klarna ersätter samtidigt butiken för det du handlat och övertar därmed rätten att få betalt. Oavsett vilket betalsätt du väljer så går din betalning därmed till att reglera den fordran Klarna har.

För fullständiga villkor angående Klarna Checkout, gå in på följande länk:
https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/67434/sv_se/checkout

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08-12012010 eller chatta direkt genom att följa denna länk till Kundservice, Klarna Sverige.

Faktura
Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n 14 dagars kredit, en påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60kr tillkommer 29kr, och har du handlat för 60kr eller mer tillkommer 60kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24% plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Kortbetalning
Vi accepterar Visa, Mastercard och American Express. Kortbetalningen sker via en krypterad koppling till Klarnas betalväxel. Med denna betalningsmetod är det möjligt med en alternativ leveransadress.

5. Leveranstid
Om varan/varorna du beställt är i lager är leveranstiden normalt 2-4 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Trenza kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen.

6. Leveransförsening
Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening. Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Trenza förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.

7. Frakten
Fri frakt. Paketet levereras med DHL eller Posten Varubrev.

8. Garanti
Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med sina köp. Om ni inte är nöjd med varan, kontakta oss.

9. Öppet Köp/Ångerrätt
Trenza tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Trenza förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

10. Reklamation
Trenza tillämpar Konsumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör i så fall en reklamation direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Trenza och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan kundtjanst@trenza.se för att informera om reklamationen.

11. Outlösta paket
Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna. För Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 62kr. Det tillkommer även en fraktavgift där du som kund står för kostnaden. Denna fraktkostnad är rörlig då den beror på varifrån beställningen skickas i Sverige. Avgiften debiteras i efterskott. Vid utebliven betalning vidarebefordras ovillkorligen kraven till inkassoservice. Inga undantag görs.

12. Personuppgifter
Trenza är en del av Frisörgrossisten Cabello AB (org.nr. 556479-8642) som är Personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in vid registrering eller köp på Trenza.se. Frisörgrossisten Cabello AB ansvarar för att de personuppgifter som lämnas hanteras i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Namn, kundnummer, personnummer (för vissa betalningsalternativ), adress, epostadress, telefonnummer och köphistorik registreras i syfte att genomföra köpet, hantera din order, uppdatera kring status på din order och leverera beställd vara, samt uppfylla åtaganden i kundklubben och för garantier.

För att kunna leverera din order måste information om namn, adress, epost och/eller telefonnummer delas med fraktbolaget, i detta fall DHL och PostNord.

Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas e-postadress med vår tjänsteleverantör, i detta fall Mailchimp. Din information delas för att vi ska kunna använda tjänsten och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden och relevant information. Du kan alltid ändra ditt val i Mina sidor när du är inloggad eller genom att avsluta din prenumeration i länken längst ned i varje nyhetsbrev.

Frisörgrossisten Cabello AB lagrar dina uppgifter i 18 månader efter senaste interaktion, sedan anonymiseras all orderdata i vårt system. Det innebär att vi endast behåller uppgifter om transaktionen som inte kan kopplas till dig som person, detta för statistiska ändamål. Enligt Dataskyddsförordningen har du rätt att när som helst få ett utdrag av all information som vi har registrerat om dig, begära rättelse om uppgifterna är felaktiga eller att uppgifterna tas bort. Skicka ett epostmeddelande till kundtjanst@trenza.se med information om de uppgifter du önskar att vi ändrar eller raderar.

13. Reservation
Trenza reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare. Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.